duminică, 20 noiembrie 2016

Gaudeamus 2016


Targul International de Carte Gaudeamus aflat la a 23 editie s-a desfasurat la Pavilionul Expozitional Romexpo. Targul a strans numeroase edituri si expozanti, primnd mii de vizitatori din toate colturile tarii.

Am ajuns si eu sambata 19 noiembrie, probabil cea mai aglomerata zi. La intrare m-am intalnit cu actorul Codrut Keghes care il juca pe Dezbracatu. care este un personaj celebru pe care il admir. El era imbracat intr-o haina foarte distractiva de culoare galbena cu buline rosii,  cu sapca si un fular alb.

Cand am intrat in pavilion, m-a  uimit marimea spatiului umplut pana la refuz cu standuri ale editurilor pline cu carti de toate felurile: beletristica, traduceri, poezii , carti pentru copii, jurnale de calatorii, albume, benzi desenate,orice tiparitura la care te-ai fi gandit.

La editura Humanitas l-am intalnit pe Mircea Cartarescu vorbind publicului despre cartea lui Max Blecher, un scriitor interbelic care a murit foarte tanar rapus de tuberculoza. Zilele acestea s-a lansat si un film cu un scenariu bazat pe acest roman, regizat de Radu Jude, prezent si el la lansare. Mie Mircea Cartarescu mi s-a parut o persoana buna si simpatica.


Mai tarziu tot la aceasta editura Marius Chivu si-a lansat propriul jurnal de calatorii Trei saptamani in Anzi in care povesteste o ascensiune in Peru la cetatea incasilor Machu Picchu, ilustrata cu poze facute in calatorie chiar de el. Scriitorul si prezentatorul Marius Chivu are si o emisiune in fiecare luni de la ora 22.00 pe Radio Seven numita All You Can Read in care dialogheaza cu diferiti scriitori si artisti pe diverse teme culturale alese de acesta, precum si despre muzicile lor preferate.




La editura Litera, o foarte tanara  autoare numita Cristina Chiperi, in varsta de numai 16 ani,  a lansat o carte despre liceeni, numita My Dilemma  is You, aparuta mai intai pe Internet.

In treacat i-am mai vazut pe criticul Alex Stefanescu, scriitorul Gabriel Liiceanu, Dan. C. Mihailescu (Cartea de la ora 5), autoarea Petronela Rotar (la editura Herg Bennet), poetii Florin Dumitrescu si Stefania Mihalache (la editura Nemira).




Noroc ca am primit cadou o gentuta de la Scena9, un website cultural, ca sa avem in ce pune cartile cumparate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu